جدید ترین ایده های رنگ آمیزی ظروف سفالی هفت سین

جدید ترین ایده های رنگ آمیزی ظروف سفالی هفت سین

هفت سین یکی از آداب و رسوم نوروز با سین های مختلف است که چیدن این سمبل ها در ظروف سفالی میتواند، سفره شما را زیباتر کند. رنگ آمیزی ظروف سفالی لذت بخش است؛ ایده ها پرواز می کنند و به خلاقیت پر و بال می دهند که نتیجه کار باعث شگفتی خواهد شد.

جدید ترین ایده های رنگ آمیزی ظروف سفالی هفت سین

هفت سین یکی از آداب و رسوم نوروز با سین های مختلف است که چیدن این سمبل ها در ظروف سفالی میتواند، سفره شما را زیباتر کند. رنگ آمیزی ظروف سفالی لذت بخش است؛ ایده ها پرواز می کنند و به خلاقیت پر و بال می دهند که نتیجه کار باعث شگفتی خواهد شد. ناگفته نماند که به سفره هفت سین شما جذابیت مقاومت ناپذیری می بخشد و به شما کمک می کند تا سفره هفت سین شخصی خود را خلق نمایید.

 ایده رنگ آمیزی ظروف سفالی

زمانی که ابزار مناسبی در اختیار داشته باشید، رنگ آمیزی ظروف سفالی هفت سین بسیار آسان است. برای به دست آوردن ظروف زیبا نیازی به کشیدن جزئیات پیچیده و الگوهای پیچیده ندارید. ایده های نقاشی روی سفال بی پایان است، تنها با داشتن چند قلم مو، رنگ آکریلیک، گواش، ماژیک نقاشی و ابزاری برای تزئین مانند روبان، گلهای مصنوعی، پولک و یا اکلیل میتوانید ظروف بینظیری طراحی کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی هفت سین

می ‌توانید از مواد و وسایل زیادی برای نقاشی روی ظروف سفالی استفاده کنید و ماژیک نقاشی یکی از ساده‌ ترین این ابزار است؛ زیرا با استفاده از آن‌ کنترل بیشتری بر حرکات دست خود خواهید داشت. در نتیجه، برای اتمام این پروژه به مهارت های پیشرفته نقاشی نیاز ندارید.

رنگ آمیزی ظروف  سفالی نوروز 1403

بهتر است برای رنگ آمیزی شما از رنگ های ایمن برای مواد غذایی و نوار چسب برای ایجاد اشکال هندسی روی ظروف سفالی خود استفاده کنید. این سبک نقاشی وقت زیادی از شما نمی گیرد و شما هم مانند ما از نتایج آن لذت خواهید برد. اما مراقب باشید که قبل از قرار دادن نمادهای سفره هفت سین در ظروف، منتظر بمانید رنگ ها خشک شود.

تزیین ظروف سفالی هفت سین

اگر سفال های سرامیکی سفید ساده دارید، می توانید این تکنیک ابتکاری و لذت بخش را امتحان کنید. این کار با رنگ آمیزی حباب یا لعاب حبابی انجام می شود و برای تسلط بر آن کمی صبر لازم است. با این حال، می توانید از آن برای رنگ آمیزی لیوان، گلدان گیاه و البته کاسه استفاده کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 1)

اگر سفال‌ های سرامیکی لعاب‌ دار دارید که می‌ خواهید رنگ کنید، این ایده عالی است. ابتدا از رنگ شیشه و قلم مو برای کشیدن شکل مورد نظر خود استفاده می کنید. سپس، می توانید سفال خود را در فر قرار دهید تا قابل شستشو در ماشین ظرفشویی شود. همچنین میتوانید سبزه سفره هفت سین خود را با هر نوع بذر مختلف درون آن بکارید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 2)

اگر علاقه زیادی به میوه دارید، میتوانید رنگ آمیزی ظروف سفالی نوروز 1403 را با طرحی از میوه های مورد علاقه خود انجام دهید و سپس نمادهای سفره هفت سین نوروز را درون آنها بگذارید. اندازه ظرف میتواند متفاوت و بسته به اندازه سفره هفت سین شما باشد.

مرحله اول: ابتدا لوازم خود از قبیل ظروف سفالی، رنگ دلخواه، قلم مو را بر روی یک سطح تمیز قرار دهید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 3)

مرحله دوم: ظرف خود را برگردانید و نوار چسب خود را به شکل برگ روی پایه کاسه بچسبانید. ساده ترین راه برای رسیدن به این طرح این است که با دو نوار شروع کنید و یک "X" بسازید. سپس، می توانید از قطعات کوچکتر نوار برای ایجاد شکل بیضی برای هر برگ استفاده کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 4)

مرحله سوم: قسمت بیرونی کاسه را با رنگ قرمز رنگ آمیزی کنید؛ مراقب باشید که رنگ قرمز به قسمت برگ وارد نشود. پس از خشک شدن، کاسه را برگردانید و داخل کاسه را رنگ کنید. ممکن است لازم باشد بیش از یک لایه بمالید و بین دو لایه 10 دقیقه صبر کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 5)

مرحله چهارم: نوار را بردارید، سپس رنگ زرد خود را بردارید و ضربه های سبک و کوچک، رو به پایین با کناره قلم مو ایجاد کنید تا ظاهری شبیه دانه های توت فرنگی ایجاد کنید. پس از خشک شدن، کاسه را برگردانید و به رنگ آمیزی دانه ها در داخل کاسه ادامه دهید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 6)

مرحله پنجم: حال شروع به رنگ آمیزی برگ کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 7)

همین کار را میتوانید با کمی ابتکار عمل با طرحی دیگر از میوه اجرا نمایید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 8)

گاهی اوقات شما تمایل دارید تزیین ظروف سفالی هفت سین را به شکل متفاوتی انجام دهید. برای اینکار میتوانید از رنگ آکریلیک، مقداری چسب، لاک ناخن، پولک یا اکلیل استفاده کنید. برای تزیین گل رس با لعاب مصنوعی، با مخلوط کردن یک رنگ آکریلیک نازک و آب شده یا آبرنگ شروع کنید. یک رنگ آبکی نازک بهترین نتیجه را به شما میدهد. می ‌خواهید ابتدا رنگ روشن‌ تر را اعمال کنید و سپس رنگ‌ های تیره‌ تر را روی آن قرار دهید. اگر خاک رس دارای بافت باشد، رنگ فرو می رود و در فرو رفتگی ها جمع می شود. می توانید با فشار دادن تمبر یا پارچه در خاک رس مرطوب، بافت ایجاد کنید. رنگ ها را لایه به لایه بسازید و بگذارید خاک رس در بین هر لایه خشک شود. می توانید از سشوار برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده کنید. پس از خشک شدن، یک لایه نازک از لاک را با استفاده از قلم مو بر روی سطح منتقل کنید. قبل از اعمال لایه دوم، پنج تا شش ساعت بگذارید تا خشک شود. اطمینان حاصل کنید که ما بین لایه ها کاملاً خشک شده است.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 9)

گاهی اوقات شما میتوانید برای چیدمان سفره هفت سین، از ظروف رنگی متفاوت با طرح های مختلف استفاده کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رنگ کردن لبه ظروف سفالی چگونه می تواند زیبایی خارق العاده ای را ایجاد کند؟ رنگ لبه ظروف، کنتراست چشمگیری ایجاد می کند. همچنین می توانید یک طرح در داخل ظرف سفالی اضافه کنید. یک سایه مکمل انتخاب کنید یا به دنبال یک تفاوت جسورانه باشید تا تفاوت در کار را متوجه شوید. با کمی خلاقیت، سعی کنید داخل کاسه را با رنگ یا طرحی متفاوت از بیرون رنگ آمیزی کنید.

رنگ آمیزی ظروف سفالی (تصویر 10)

چیدمان سفره هت سین کاملاً سلیقه ای است و تعدادی افراد از ظروف سفالی فانتزی و رنگارنگ استفاده میکنند و دیگری تمایل به استفاده از طرح های سنتی یا ظروف بلور هستند. در ادامه چند طرح سفره هفت سین آورده شده است، امیدواریم بتوانید با ابتکار عمل و خلاقیت چیدمان زیبایی داشته باشید.

 تزیین ظروف سفالی هفت سین (تصویر 1)

تزیین ظروف سفالی هفت سین (تصویر 2)

تزیین ظروف سفالی هفت سین (تصویر 3)

 تزیین ظروف سفالی هفت سین (تصویر 4)

کلام آخر

چیدن سفره هفت سین ساعاتی قبل از تحویل سال، یکی از آیین‌ های باستانی به جا مانده برای مردم ایران است. بهتر است از یک هفته قبل به فکر چیدمان سفره هفت سین باشید و تمام وسایل مورد نیازتان را خریداری کنید. میتوانید با خرید و تزئین ظروف سفالی، جلوه ای خاطره انگیز و ماندگار به هفت سین خود دهید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی