جذاب ترین و کاربردی ترین ایده ها برای تزیین تخم مرغ عید 1403

جذاب ترین و کاربردی ترین ایده ها برای تزیین تخم مرغ عید 1403

برای اکثر مردم، تزیین تخم مرغ عید نوروز یک سنت محبوب است که شادی و سرگرمی را بهمراه دارد. از کودک تا نوجوان و بزرگسال همه علاقه زیادی به سنت تزیین تخم مرغ هفت سین دارند. برای اینکار شما به وسایل رنگ آمیزی از قبیل گواش، آبرنگ، ماژیک نقاشی و لوازم جانبی مانند چسب، کاغذ رنگی، دکمه، پولک و ... را دارید.

برای اکثر مردم، تزیین تخم مرغ عید نوروز یک سنت محبوب است که شادی و سرگرمی را بهمراه دارد. از کودک تا نوجوان و بزرگسال همه علاقه زیادی به سنت تزیین تخم مرغ هفت سین دارند. برای اینکار شما به وسایل رنگ آمیزی از قبیل گواش، آبرنگ، ماژیک نقاشی و لوازم جانبی مانند چسب، کاغذ رنگی، دکمه، پولک و ... را دارید. ما در این مطلب سعی داریم به شما ایده هایی برای تزیین تخم مرغ هفت سین را آموزش دهیم. پس با ما همراه شوید.

تزیین تخم مرغ

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه زیباترین تخم مرغ های عید نوروز 1403 را درست کنید؟

تزیین تخم مرغ به شکل قلب

برای داشتن تخم مرغی به شکل قلب دو راه دارید و به وسایل زیر شامل تخم مرغ، ماژیک نقاشی، کاغذ رنگی، چسب و قیچی نیاز دارید.

تزیین تخم مرغ به شکل قلب

  • راه اول: برای تزیین تخم مرغ ساده میتوانید قلب های رنگی در اندازه های مختلف را بر روی تخم مرغ خود بکشید و کل سطح تخم مرغ را پر کنید.
  • راه دوم: میتوانید با استفاده از آموزش اوریگامی ساخت قلب، با استفاده از کاغذ رنگی، قلب های دو بعدی زیبایی درست کنید و بر روی تخم مرغ بچسبانید.

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل خرگوش

برای تزیین تخم مرغ آب پز به شکل خرگوش تنها کافی است وسایل زیر شامل تخم مرغ آب پز، چسب، رنگ، پنبه، خودکار یا ماژیک نقاشی در اختیار داشته باشید.

- ابتدا تخم مرغ را آب پز کنید و سپس به خوبی خشک کنید.

- سپس تخم مرغ را با رنگ آکریلیک یا گواش به رنگ مورد علاقه خود رنگ آمیزی کنید.

- بعد از خشک شدن رنگ به طور کامل با استفاده از پنبه، پا و دم خرگوش را درست کنید و با چسب به بدنه تخم مرغ بچسبانید.

- حال نوبت به صورت خرگوش میرسد که برای اینکار تنها کافی است که با ماژیک نقاشی یا خودکار چشم و دهان خرگوش را بر روی تخم مرغ نقاشی کنید.

- در مرحله آخر با استفاده از کاغذ رنگی گوش های خرگوش را برش دهید و به تخم مرغ بچسبانید. نتیجه نهایی کار شما باید شبیه تصویر زیر باشد.

تزیین تخم مرغ آب پز به شکل خرگوش

تزیین تخم مرغ ساده به شکل گل

شاید یکی از ساده ترین ایده ها برای تزیین تخم مرغ عید، درست کردن آن به شکل گل باشد. برای اینکار ابتدا به وسایلی نظیر رنگ، گلبرگ تازه گل، ماژیک نقاشی و چسب نیاز دارید.

- ابتدا تخم مرغ های خود را با رنگ دلخواه، سبز کنید و فرصت کافی برای خشک شدن به آن بدهید.

- سپس با استفاده از غنچه گلهای تازه و ترجیحا رنگی و با چسب حرارتی، آنها را بر روی تخم مرغ بچسبانید. طراحی گلها به ابتکار عمل شما بستگی دارد. برای مثال میتوانید کلاهی از گل طراحی کنید و در قسمت بالایی تخم مرغ قرار دهید!

 تزیین تخم مرغ هفت سین

تزیین تخم مرغ عروسکی

یکی از ایده های خنده دار تزیین تخم مرغ برای عید که می تواند متفاوت و جذاب باشد. ایده های نقاشی تخم مرغ عروسکی بسیار خنده دار هستند و تنها چیزی که نیاز دارید کمی خلاقیت است. با استفاده از تصویر سازی می توانید تخم مرغ را به شکل یک صورت تزیین کرده و احساسات خود را بیان کنید. رنگ آمیزی تخم مرغ های عید نوروز به آنها شخصیت منحصر به فردی می دهد و آنها را زنده می کند. تزیین تخم مرغ عید با چهره های بامزه می تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای کل خانواده باشد و همه اوقات خوشی داشته باشند.

برای درست کردن این مدل تخم مرغ ها تنها نیاز به ماژیک های ضد آب دارید.

این تکنیک بسیار آسان است، بنابراین ما به جای راهنمایی چند نکته را به شما آموزش خواهیم داد.

- مداد سیاه یا رنگی روی تخم مرغ سفید بهتر به نظر می رسد. اگر از بیش از یک رنگ استفاده می کنید، قبل از استفاده از رنگ دیگر مطمئن شوید که رنگ اول خشک است.

- اگر از مهارت های هنری خود مطمئن نیستید، از یک مداد برای کشیدن صورت تخم مرغ خود استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که در صورت اشتباه خطوط را اصلاح کنید.

- حال با استفاده از ماژیک چهره عروسکی زیبایی به تخم مرغ خود ببخشید. همچنین میتوانید با وسایل تزئینی مانند تاجی از گل، برای تخم مرغ خود مو بگذارید.

تزیین تخم مرغ  عروسکی

تزیین تخم مرغ آب پز

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تخم مرغ ها را بجوشانید. تخم‌ مرغ ‌ها را در قابلمه ریخته و به اندازه ‌ای آب سرد در آن بریزید که حدود 1 سانتیمتر روی آنها را بپوشاند. سپس به مدت 7 دقیقه بگذارید کاملاً بجوشد. آب داغ را تخلیه کنید و سپس در آب سرد بگذارید تا به اندازه کافی خنک شوند. حالا که تخم مرغ ها را آب پز و خنک کردید، وقت آن است که کمی سرگرم شوید. روزنامه را روی سطحی که روی آن نقاشی می کنید قرار دهید تا از ریختن رنگ جلوگیری کنید. میتوانید از بهترین رنگ یعنی آکریلیک استفاده کنید و تخم مرغ های رنگی خلق کنید. حال میتوانید بر روی آن تصاویر مختلف بکشید.

 تزیین تخم مرغ آب پز پر شده

تزیین تخم مرغ هفت سین با برنج

یکی از سنت های قدیمی ایرانیان، انداختن سفره هفت سین در هنگام تحویل سال نو است. برای این منظور میتوانید مقداری دانه برنج را در ظرفی ریخته و به رنگی مایع آغشته نمایید؛ سپس تخم مرغ را بر روی دانه های برنج رنگ شده غلتانده و چند دقیقه زمان دهیم تا خشک شود.

تزیین تخم مرغ هفت سین با برنج

تزیین تخم مرغ عید با مروارید و نگین

یکی از ساده ترین و زیباترین تزیین تخم مرغ برای عید، تزئین با مروارید یا نگین های رنگی و جذاب است. برای اینکار تنها به چسب و مروارید و نگین های رنگی نیاز دارید.

تزیین تخم مرغ عید با مروارید و نگین

تزیین تخم مرغ با آکریلیک و گواش

به طور طبیعی از هر رنگی میتوانید برای رنگ آمیزی تخم مرغ استفاده کنید. اما یکی از ساده ترین و مناسب ترین انواع رنگ برای این منظور، آکریلیک و بعد از آن گواش است چرا که سریع خشک می شوند. برای اینکار تنها کافی است ایده خود را از قبل در ذهنتان مرور کنید و با کمک رنگ آکریلیک یا گواش و قلم مو آن را بر روی تخم مرغ پیاده سازی کنید. انواع رنگ آکریلیک و گواش را به همراه مجموعه کاملی از قلم مو با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک خواهید یافت.

تزیین تخم مرغ برای عید

تزیین تخم مرغ برای عید با رنگ طبیعی

برای رنگ آمیزی با رنگ های طبیعی میتوانید با ریختن زرد چوبه در آب و جوشاندن آن با تخم مرغ شروع کنید و یا اینکه اگر علاقه به رنگ های تیره تر دارید میتوانید از آب لبو یا پوست پیاز بنفش برای رنگ آمیزی تخم مرغ استفاده کنید. شما با کمترین ابزار میتوانید به زیبایی تخم مرغ عید خود را رنگ آمیزی کنید.

تزیین تخم مرغ آب پز

تزیین تخم مرغ با پاستل و مداد رنگی

ابتدا تخم مرغ خود را به خوبی بشویید و صبر کنید تا کامل خشک شود. سپس با استفاده از پاستل های روغنی یا مداد رنگی بسته به سلیقه خود شروع به رنگ آمیزی کنید. توجه کنید که از یک نقطه شروع کنید و فشار زیادی به تخم مرغ وارد نکنید. فشار زیاد منجر به شکستن تخم مرغ و خراب شدن کار هنری شما میشود.

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

یکی از ابزار تزیین تخم مرغ هفت سین میتواند به وسیله لاک ناخن باشد. برای این منظور ابتدا یک ظرف پلاستیکی بردارید و درون آن مقداری آب بریزید. سپس چند قطره رنگ از لاک های مورد علاقه خود را در آب بریزید و با یک قلمو هم بزنید. سپس تخم مرغ آب پز شده خود را درون ظرف رنگ فرو ببرید. در اینجا شما جلوه ای از یک تخم مرغ رنگارنگ ابر و بادی خواهید داشت.

تزیین تخم مرغ هفت سین با لاک

تزیین تخم مرغ هفت سین با کاموا

یکی از راحت ترین تزئینات تخم مرغ نوروز، استفاده از کاموا رنگی است. برای اینکار بهتر است از کاموا با ضخامت زیاد استفاده کنید. همچنین بهتر است چسب حرارتی در وسایل خود داشته باشید.

 تزیین تخم مرغ هفت سین با کاموا (تصویر 1)

-ابتدا مقداری چسب حرارتی در قسمت بالای تخم مرغ بریزید و کاموا را به صورت دورانی و با فاصله اندک روی آن قرار دهید تا خشک شود. اینکار را تا قسمت دیگر تخم مرغ ادامه دهید و مطمئن شود اتصالات محکم است.

 تزیین تخم مرغ هفت سین با کاموا (تصویر 2)

-اگر دوست دارید تزئینات بیشتری انجام بدهید، میتوانید با استفاده از نوارهای توری شکل، دور تا دور تخم مرغ را بپوشانید. انتخاب رنگ کاموا و بقیه تزئینات به سلیقه و خلاقیت شما برمیگردد.

 تزیین تخم مرغ هفت سین با کاموا (تصویر 3)

تزیین تخم مرغ عید با پارچه

تزئین تخم مرغ با پارچه شباهت زیادی به تزئین با کاموا دارد. به این صورت که میتوانید از تخم مرغ خام یا آب پز استفاده کنید. ابتدا تخم مرغ را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس تکه های پارچه را به صورت نواری و با ضخامت کم برش دهید. سپس سطح تخم مرغ را با چسب حرارتی بپوشانید و تکه های پارچه را روی آن بچسبانید. به همین سادگی شما توانستید تخم مرغ نوروز خود را متفاوت تزیین کنید.

تزیین تخم مرغ عید با پارچه

تزیین تخم مرغ با دستمال کاغذی

در کمترین زمان ممکن میتوانید تخم مرغی زیبا درست کنید. ابتدا یک دستمال سفید بردارید و به دور تخم مرغ بپیچید. سپس با گواش و آبرنگ روی آن را نقاشی کنید. ضربات رنگ و آب باعث می شود دستمال کاغذی به پوسته تخم مرغ بچسبد.

تزیین تخم مرغ با دستمال کاغذی

تزیین تخم مرغ ساده با گل مصنوعی

برای تزئین تخم مرغ هفت سین به شکل گل تنها کافی است که وسایلی شامل تخم مرغ، آکریلیک، کاغذ رنگی، گلهای مصنوعی، ماژیک نقاشی، چسب و قیچی داشته باشید.

- ابتدا تخم مرغ را با رنگ آکریلیک رنگ آمیزی کنید.

- با استفاده از گل های رنگی، یک تاج گل درست کنید و دور تا دور تخم مرغ بچسبانید.

- با استفاده از ماژیک میتوانید صورت گل را طراحی کنید.

- برای داشتن برگ های گل میتوانید با استفاده از کاغذ رنگی سبز رنگ، آن را درست کنید و به پشت تخم مرغ بچسبانید. در این زمان شما یک تخم مرغ به شکل گل خواهید داشت.

تزیین تخم مرغ ساده با گل مصنوعی

کلام آخر

بهتر است قبل از نزدیک شدن به عید نوروز، تمامی وسایل مورد نیاز برای تزئین تخم مرغ هفت سین را آماده و خریداری کنید. میتوانید با کمترین و ساده ترین وسایل یک کار متفاوت خلق کنید، تنها کافی است خلاقانه فکر کنید و توانایی خود را در اجرای ایده هایتان باور داشته باشید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی