با 12 ایده خرید عیدی برای کودکان مناسب نوروز 1403 آشنا شوید

با 12 ایده خرید عیدی برای کودکان مناسب نوروز 1403 آشنا شوید

هنگامی که اسم خرید عیدی برای کودکان به میان می آید، همه ما به فکر خرید گزینه ای هستیم که هم مورد علاقه و هم کاربردی برای کودک باشد. هیچ کدام از خریدن هدیه ای که غیر قابل استفاده باشد؛ خوشمان نمی آید. پس بهتر است قبل از خریداری همه جوانب و نکات را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

هنگامی که اسم خرید عیدی برای کودکان به میان می آید، همه ما به فکر خرید گزینه ای هستیم که هم مورد علاقه و هم کاربردی برای کودک باشد. هیچ کدام از خریدن هدیه ای که غیر قابل استفاده باشد؛ خوشمان نمی آید. پس بهتر است قبل از خریداری همه جوانب و نکات را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

عیدی برای کودکان

ویرهلر می‌گوید: عوامل اصلی که هنگام خرید هدیه برای کودک باید در نظر داشت، علایق فعلی، سطح رشد و هدف کودک است. به دنبال اسباب‌ بازی مناسب برای سن کودک باشید. اسباب ‌بازی‌ هایی که الهام ‌بخش خلاقیت کودکان هستند و آنها را به بازی‌ های تخیلی دعوت می‌ کنند؛ می‌ توانند به رشد اجتماعی، عاطفی و شناختی کمک کنند. بسیاری از بهترین گزینه های عیدی برای بچه ها اسباب بازی هایی هستند که راه های مختلفی برای رشد مفاهیم و یادگیری خلاقانه ارائه می دهند.

لازم است توجه داشته باشید که چه هدیه صرفاً برای سرگرمی باشد، چه تمرکز، باید پیام آموزشی به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید برای بازی در فضای داخلی یا بیرونی، اسباب ‌بازی‌ ها باید ایمن باشند و در صورت امکان از محصولات پایدار ساخته شده باشند.

ایده عیدی به بچه ها یکی از دغدغه های والدین قبل از فرا رسیدن نوروز است. در این مقاله ما سعی داریم با معرفی 12 ایده جذاب عیدی برای بچه ها، شما را در انتخاب بهترین هدیه راهنمایی کنیم.

ساک نقاشی

یک ایده برای عیدی دادن به بچه ها، خرید ساک نقاشی است. تعداد زیادی از کودکان علاقه زیادی به نقاشی و ابزار هنری دارند، پس خرید کیف یا ساک نقاشی که قابلیت نگهداری وسایل هنری را داشته باشد و در صورت امکان دارای محفظه های طبقه بندی شده برای نگهداری انواع لوازم نقاشی ریز و درشت باشد، یک گزینه مناسب و کاربردی است. اما قبل از خرید، به جنس، اندازه و رنگ ساک نقاشی توجه کنید.

ساک نقاشی (ایده عیدی برای کودکان)

مداد رنگی، مداد شمعی، ماژیک و پاستل نقاشی

همیشه بهترین عیدی برای بچه ها خرید لوازم نقاشی است. مداد رنگی، مداد شمعی، ماژیک نقاشی و پاستل های روغنی دنیای متنوعی دارند. تمامی برندهای معتبر در سطح جهان اعم از فابرکاستل، استدلر، استابیلو، پریمو، بیک، ماپد، آرت لاین و ... طیف گسترده ای از این محصولات را برای گروه های سنی مختلف طراحی و تولید می کنند. بیشتر کودکان در همان سنین ابتدایی رشد علاقه زیادی به نقاشی و رنگ آمیزی دارند. از دیگر نکات مهم قبل از خرید لوازم نقاشی برای کودکان توجه به برند و مواد استفاده شده در آن محصول است تا ضرری برای سلامت کودک نداشته باشد.

ایده عیدی به بچه ها

خمیر بازی و اسلایم

خمیر بازی و یا اسلایم یکی از شگفت انگیز ترین هدایا برای کودکان محسوب می شود. با خمیر بازی کودکان می توانند رؤیاهای ذهنی خود را در ساخت وسایل یا حیوانات به واقعیت تبدیل کنند؛ همچنین می توانند در کسری از ثانیه ایده درست شده را تبدیل به ایده دیگری کنند! تعدادی از برندهای خمیر بازی دارای مجموعه کاملی از ابزار و وسایل کمکی مورد نیاز هستند. نکته مهم این است که از خمیرهای بازی با نام تجاری معتبر خریداری کنید تا در صورت تماس با دهان یا چشم، کودک دچار بیماری نشود.

خمیر بازی (ایده عیدی برای بچه ها)

رنگ های نقاشی

نقاشی یک راه خلاقانه عالی برای پرورش ذهنی و توانایی های حرکتی کودکان است و فرصت های آموزشی فراوانی را فراهم می کند، اما تصمیم گیری برای استفاده از کدام نوع رنگ برای کودکان می تواند به دلیل تنوع انتخاب های موجود دشوار باشد. اگر کودکان تحت مراقبت شما کم تر از 3 سال دارند و در مراحل اولیه رشد خود هستند، دو رنگ نقاشی ویژه کودکان پیشنهاد می شوند که عبارتند از، رنگ تمپرا و رنگ انگشتی. هر دوی این رنگ ‌های کودکانه کیفیت‌ های مشابهی دارند که باعث می ‌شود از آنها برای پروژه‌ های هنری کودکان استفاده شود، اما تفاوت‌ هایی نیز دارند که تجربه ‌ای متمایز از هر کدام ایجاد می ‌کند.

 ایده برای عیدی دادن به بچه ها

اگر کودک شما در سنین بالاتری قرار دارد میتواند از رنگ گواش، آبرنگ، آکریلیک نیز برای خلق ایده های هنری خود استفاده نماید. تمامی انواع رنگ نقاشی با برندهای متنوع و با کیفیت در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک موجود هستند و با ثبت سفارش کالا در کمترین زمان ممکن برای شما ارسال می گردد.

جای تل و گل سر

یکی از بهترین ایده های عیدی برای کودکان دختر، تل و یا گل سر است. به طور کلی همه ما از داشتن لوازم آرایش فانتزی و زیبا لذت میبریم. از هدایای دخترانه نوروز میتوان به لوازمی مانند تل، گل سر، کش مو، سنجاق های رنگی زیبا و البته با کیفیت اشاره کرد. هر دختری در هر سن و سالی از این هدایا لذت خواهد برد.

جای تل  و گل سر (ایده برای عیدی دادن به بچه ها)

دستبند فانتزی

یکی از زیباترین ایده ها برای عیدی کودکان، خرید دستنبد فانتزی با حک حرف اول اسم بر روی آن است. این هدیه می تواند تا سالهای طولانی یادآور خاطره خوش دوران کودکی باشد. حرف اول اسم فرزندتان را بر روی پلاک کوچکی از طلا یا نقره حک کنید و به دنبال آن یک دستنبند چرمی با قابلیت کوچک و بزرگ شدن را تهیه کرده و پلاک را بر روی آن نصب نمایید. با اینکار میتوانید مطمئن شوید که چندین سال از آن دستنبد استفاده خواهد شد.

آلبوم عکس

آلبوم عکس به ما کمک می کند خاطرات خوش را همواره به یاد داشته باشیم. آلبوم عکس برای ثبت مناسبت های خاص مانند جشن تولد یا سایر رویدادهای مهم خانوادگی یک گزینه مناسب و جذاب است.

بهترین عیدی برای بچه ها

آلبوم عکس برای کودکان نیز بسیار مهم است و عشق به ثبت تصاویر لحظه های مهم و افراد محبوب خانواده را به همراه خواهد داشت. ایده عیدی به بچه ها می تواند طراحی یک آلبوم داستان برای آنها باشد. آلبوم داستان بسیار ساده و با جزئیات اندک است، بنابراین سعی کنید عکس هایی را انتخاب کنید که تکراری نباشند و اتفاقات متفاوت را در سالهای مختلف تصویر کنند.

عروسک

عروسک بازی جنبه ای از بازی وانمودی است که در کودکان 11 تا 18 ماهه آغاز می شود. کودکان وانمود می کنند که عروسک واقعی است و صحنه ها و سناریوهایی را که مشاهده کرده اند با عروسک خود دوباره به تصویر می کشند. برای مثال، آنها ممکن است وانمود کنند که به عروسک غذا می دهند آن هم با گذاشتن یک قاشق به دهان عروسک، یا آن را در پتوی مورد علاقه خود بپیچند و در رختخواب بگذارند. این به این دلیل است که این شکل از بازی به آنها اجازه می دهد تا درک بیشتری از خود، خانواده و دنیای اطراف خود به دست آورند. پس خرید یک عروسک زیبا میتواند یک عیدی مناسب برای کودکان باشد.

عیدی برای بچه ها

در مطالعه اخیر که توسط دانشگاه کاردیف صورت گرفته؛ ثابت شده است که عروسک بازی به صورت انفرادی بخش هایی از مغز را روشن می کند که به کودکان اجازه می دهد مهارت های اجتماعی و عاطفی از جمله همدلی را توسعه دهند. اینها همان مهارت هایی است که کودکان هنگام بازی با دیگران به دست می آورند و در این یافته ها تفاوتی بین دختر و پسر وجود ندارد.

لگو و بازی های ساختنی

اگر فرزندان شما هزاران لگو به عنوان هدیه می گیرند، دلیلی وجود دارد. لگو یک کالای محبوب است زیرا بازی با آنها سرگرم کننده است و بچه ها به معنای واقعی کلمه می توانند ساعت های طولانی مشغول ساختن ایده های ذهنی خود باشند. اگر قصد خرید لگو برای یک کودک را دارید، در اینجا چند دلیل وجود دارد که ثابت می کند چرا خرید لگو بهترین هدیه برای یک کودک است.

لگو (ایده عیدی برای کودکان)

  • لگو و بازی های ساختنی بسیار متنوع هستند.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی موجب خلاقیت بینهایت کودکان می شود.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی طول عمر بالایی دارند و زود خراب یا شکسته نمی شوند.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی محدودیت سنی ندارد.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی یک ابزار آموزشی مفید برای کودکان در هر زمینه ای است.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی بدون نیاز به باتری یا شارژر هستند، از این رو می توان به راحتی با آنها بازی کرد.
  • لگوها فوق العاده رنگارنگ هستند و بازی با آنها بسیار سرگرم کننده است.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی یک راه عالی برای درک مفاهیم ریاضی و علوم هستند.
  • لگو و اسباب بازی ساختنی باعث ایجاد همکاری بین کودکان می شوند.

بازی های فکری

بیشتر بازی های فکری برای کودکان با هدف بهبود عملکرد آنها در انجام وظایف طراحی شده اند. این وظایف شامل توجه و به خاطر سپردن اطلاعات در طول زمان است. برخی از آموزش‌ های ذهنی برای کودکان، بازی‌ هایی هستند که هدفشان بهبود "حافظه کاری" است. حافظه کاری برای انجام کارهایی مانند به خاطر سپردن مسیرهایی که به تازگی رفته اید یا انجام عملیات ریاضی در ذهن استفاده می شود.

بازی فکری (بهترین عیدی برای بچه ها)

اسباب بازی مغناطیسی

اسباب بازی ساخت و ساز مغناطیسی در سال های اخیر به عنوان گزینه های بسیار جذاب و آموزشی در میان کودکان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این اسباب بازی ها با توانایی منحصر بفرد خود در جذب و دفع، طیف وسیعی از مزایایی را ارائه می دهند که فراتر از سرگرمی است و به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه نوروز محسوب می شوند.

عیدی برای کودکان (تصویر 1)

اسباب بازی های ساخت و ساز مغناطیسی بستری عالی برای رشد مهارت های شناختی در کودکان فراهم می کند. هنگامی که کودکان با مونتاژ و جداسازی قطعات مغناطیسی مختلف مشغول هستند، درگیر تفکر انتقادی، حل مسئله و استدلال منطقی می شوند. آنها یاد می گیرند که ثبات ساختاری، تعادل و تقارن خلاقیت های خود را تجزیه و تحلیل کنند و شناخت فضایی و هوش بصری-فضایی خود را تقویت کنند.

با دستکاری آهنرباها و مشاهده روابط علت و معلولی، کودکان درکی از اصول اولیه فیزیک، مانند جاذبه مغناطیسی و دافعه پیدا می کنند. این تجربه یادگیری عملی، کنجکاوی آنها را تحریک می کند و درک عمیق تری از مفاهیم علمی را در ذهن آنها تقویت می کند.

کتاب

مزایای آموزشی بی پایانی وجود دارد که کودکان از خواندن به دست می آورند. داستان های کودکان چه طولانی باشند و چه کوتاه، چیزی بیش از کمک به آنها برای توسعه مهارت های شناختی است. آنها تخیل خود را تحریک می کنند و درک خود را از جهان گسترش می دهند. خواندن ادبیات به کودکان کمک می کند تا هوش هیجانی خود را تقویت کنند، زیرا داستان ها این قدرت را دارند که به آنها نشان دهند رشد اخلاقی و عاطفی چگونه است. وقتی در مورد شخصیتی می خوانند که باید انتخاب سختی داشته باشد، شاهد آموزش مهارت های ارزشمندی به شکل عملی خواهند بود.

عیدی برای کودکان (تصویر 2)

کلام آخر

همیشه قبل از انتخاب و خرید هدیه نوروز به علایق کودکان توجه کنید و با توجه به آن خرید خود را نهایی کنید. علاقه، انگیزه کافی برای استفاده از هدیه خریداری شده را ایجاد میکند. امیدواریم با خواندن این مطلب به شما در پیدا کردن ایده مناسب هدیه عید نورورز برای کودکان کمک کرده باشیم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی